سینماپرس: «فیلشاه» انیمیشنی با کیفیتی فراتر از آثار پیشین، با داستانی دینی و کاراکترهایی جذاب و بامزه و تماشایی، خصوصا برای کودکان است و با همراهی تعلیق و هیجان و کشش یک ماجرای در جنگل با گلهای فیل را به روایتی تاریخی و اسلامی پیوند زد.
سینماپرس: «فیلشاه» انیمیشنی با کیفیتی فراتر از آثار پیشین، با داستانی دینی و کاراکترهایی جذاب و بامزه و تماشایی، خصوصا برای کودکان است و با همراهی تعلیق و هیجان و کشش یک ماجرای در جنگل با گلهای فیل را به روایتی تاریخی و اسلامی پیوند زد.
پس از انیمیشنهایی مانند «فهرست مقدس»، «نبرد خلیج فارس»، «رهایی از بهشت» و... انیمیشن «فیلشاه» از هادی محمدیان، که پیش از این اثر موفق «شاهزاده روم» را با موضوع تولد حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) و با قصهای بسیار غافلگیرکننده ساخته بود، بازهم نشان داد که تلاشهای قبلی فقط یک اتفاق نبوده است. برخلاف روند سینمای داستانی امروز ما، سینمای انیمیشن با سمت و سویی انقلابی و اسلامی، با ساختاری در حد استاندارد روز جهان، به پیش میرود.
این درحالی است که سینمای انیمیشن ایران تا پیش از ورود جوانان متعهدی مانند هادی محمدیان، فرهاد عظیما، علی نوری اسکویی و... در چنبره گروهی شبه روشنفکر، سالها در قوارهای بسیار حقیر و کوچک باقی مانده بود و ساخت فیلمهای بلند داستانی انیمیشن جذاب برای سینمای ایران به صورت یک آرزوی دور و دراز باقی مانده بود. اما امروز چنین آرزویی با توسل به روایتهای اسلامی و ایرانی تحقق پیدا کرده است.
«فیلشاه» انیمیشنی با کیفیتی فراتر از آثار پیشین، با داستانی دینی و کاراکترهایی جذاب و بامزه و تماشایی، خصوصا برای کودکان است و با همراهی تعلیق و هیجان و کشش یک ماجرای در جنگل با گلهای فیل را به روایتی تاریخی و اسلامی پیوند زد. شاید در ابتدا از چنین سیری به شگفت درآمده و آن را ناممکن بدانیم اما هادی محمدیان و گروهش در چنین کاری موفق شدهاند و فقط باید آن را دید تا باور کرد.
*سعید مستغاثی